המתחם הלוגיסטי בצומת חולון. ביתה החדש של התחנה המרכזית?

האם התחנה המרכזית בתל אביב תעבור לחולון? צפו בשטח המיועד:

עירית תל אביב: "אנחנו לא פוסלים את המעבר של התחנה המרכזית בתל אביב לצומת חולון במקום המרכז הלוגיסטי שקיים היום"

פורסם בתאריך: 26.9.17 13:10

התכניות להעברת מסוף האוטובוסים ברחוב לוינסקי בשכונת נווה שאנן בתל אביב אל צומת חולון אינן חדשות, אלא שנכון להיום עיריית תל אביב אינה דוחה את האפשרות הזו, כפי שנמסר השבוע: "אנחנו לא פוסלים את המעבר של התחנה המרכזית בתל אביב לצומת חולון במקום המרכז הלוגיסטי שקיים היום".

כזכור, בשנת 2013 עיריית תל אביב החליטה להפקיד תכנית מתאר חדשה שאושרה לבסוף בוועדה המחוזית, שעיקריה שינוי יעוד הקרקע המדוברת ממגורים לתעשיה ומסחר. השטח, הנקרא "מתחם חולון", אך למעשה שייך מוניציפלית לתל אביב, משתרע על 700 דונם מגבול חולון בדרום ועד דרך בן צבי בצפון, ממקווה ישראל במזרח ועד תל גיבורים במזרח. חלקו של השטח באחריות רשות שמורת הטבע, שם נמצאת שלולית החורף של חולון, כאשר 80% בבעלות המדינה והשאר בידי העירייה וגורמים פרטיים.

באותה תקופה התקיימו בחירות לעיריית חולון והוחלפו האשמות הדדיות בין שמעון חזן שהתמודד לראשות העיר, שטען שיש דיל בין עיריית תל אביב לחולון על העברת התחנה המרכזית לחולון, לבין מוטי ששון, שטען אז כי לא היה ולא נברא. בינתיים, חלפו כארבע שנים והמרכז הלוגיסטי שקם במקום עובד במלוא המרץ ומעלה טענות בקרב תושבים על כך שהמשאיות המגיעות למתחם סותמות את הכניסה והיציאה לחולון וגורמות לעומסים תחבורתיים בלתי סבירים בעיקר בשעות הבוקר ובעיקר באזור שכונת תל גיבורים. עוד טוענים התושבים כי רמת זיהום האוויר עלתה בשל הפיח והעשן העולים מהמשאיות.

מרכז לוגיסטי ושמורת טבע. הקרקע זוהמה בשמנים

בשטח המתחם ניצב מבנה גדול של המרכז הלוגיסטי ובסמוך לכביש ולשביל הולכי הרגל מתגלה שטח הפקר עם הרס של שמורת הטבע הוותיקה – שלולית החורף של חולון – הרבה בגלל השמנים שחלחלו אל הקרקע וזיהמו אותה. אשפה, גרוטאות ומשאיות ישנות של עיריית תל אביב פזורות בשטח, המרכז הלוגיסטי פתוח לכל ללא שמירה ולא ברור מי מפקח על הניקיון והסדר במקום.

צפו בשטח המיועד להקמת התחנה המרכזית בצומת חולון:

https://www.youtube.com/watch?v=gr5RqD2GN9k

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה כי "מדובר בשטח תפעול לוגיסטי אשר באופן זמני, לאורך החודש האחרון, צבר ציוד שמיועד למיחזור. בימים הקרובים יבוצע גידור סביב מתקנים אלה. כמו כן, רכבים שמצויים בשטח ויצאו מכלל שימוש נמצאים בתהליך העברה לגריטה. נדגיש כי אין פגיעה בבריכת החורף הסמוכה והיא נתונה תחת פיקוח יומיומי. באשר לשינוי הייעוד, בשלב זה לא ידוע אם יחול שינוי, אך אנחנו לא פוסלים את המעבר של התחנה המרכזית בתל אביב לצומת חולון במקום המרכז הלוגיסטי שקיים היום. ייתכן שבטווח הארוך ימוקם באזור מרכז תחבורה, מתקן ספורט או שימוש אחר".

המרכז הלוגיסטי. פסולת ומשאיות

מעיריית חולון נמסר בתגובה כי "לעיריית חולון אין הסכם עם עיריית תל אביב להקמת תחנה מרכזית במקום, אלא הסכמה לקידום משותף של תב"ע למתחם תחבורתי".

באשר לבעיית המשאיות הפוקקות את הכניסה והיציאה מחולון עם הגעתן אל המתחם הלוגיסטי ויציאתן ממנו, נמסר בעיריית חולון כי "שתי העיריות משתפות ביניהן פעולה באופן מלא באשר להסדרת אפשרות כניסה למתחם הלוגיסטי, שנמצא בשטח השיפוט של תל אביב, מבלי שיהיה צורך לעבור דרך רחוב הלוחמים. לשם כך, נבחנו כמה פתרונות תנועתיים ובסופו של דבר, בתיאום עם חולון, אנשי אגף התנועה של עיריית תל אביב פנו למשרד התחבורה בבקשה לאפשר כניסה למתחם מרמפת היציאה מכביש מספר 20 לכיוון שדרות לוי אשכול. לצערנו, בשלב זה משרד התחבורה מתנגד להסדר המוצע אך שתי העיריות ממשיכות בנסיונות לשכנע את מקבלי ההחלטות להסכים להסדר זה. הניקיון מחוץ למתחם הוא באחריות עיריית תל אביב, שהרי זהו שטחה המוניציפלי".

תגובות

3 תגובות
3 תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר