קווי הרכבת הקלה, באדיבות נת"ע
קווי הרכבת הקלה, באדיבות נת"ע

מחולון לתל אביב: יש זוכה במכרז הקו הירוק של הרכבת הקלה ויש לו"ז

בתום הליך המכרז נבחרה חברת אגד החזקות בע"מ להפעלת הקו הירוק והקו הסגול. חלקו הדרומי של הקו הירוק יעבור מראשון לציון דרך חולון ועד לתחנת לוינסקי בתל אביב

פורסם בתאריך: 13.3.25 08:18

מתקדמים עם פרויקט הרכבת הקלה באיזור: הסתיים הליך המכרז להפעלה של קווי הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב. חברת נת"ע הודיעה אתמול (ד') כי בתום הליך המכרז נבחרה חברת אגד החזקות בע"מ. במכרז התמודדו 6 קבוצות הכוללות חברות תחבורה ציבורית ישראליות בולטות לצד מפעילי תחבורה ציבורית בינלאומיים: נתיב אקספרס וסופרבוס, דן וMarfina (מספרד), מטרופולין, CCECC (הסינית) , שפיר ו CAF (מספרד), אלקטרה אפיקים ואגד.

הזוכה במכרז תפעיל את קווי הרק"ל הירוק והסגול במטרופולין תל אביב, למשך 10 שנים עם אופציה להארכה של עד 10 שנים נוספות. חברת אגד החזקות שזכתה במכרז ההפעלה תהיה אחראית גם על תפעול הרכבות, מרכזי שירות לציבור, 4 תחנות תת קרקעיות שישרתו את הקו הירוק, מרכזי השליטה והבקרה, ועוד.
מדובר במכרז התחבורה הציבורית הגדול והמורכב ביותר שנעשה בישראל. הצלחתו של המכרז מהווה אבן דרך משמעותית בהפעלת רשת הרכבות במטרופולין ת"א, רשת אשר כוללת את הקו האדום שהחל בנסיעה מסחרית באוגוסט 2023, ובהמשך את הקווים הירוק והסגול.

קווי הרכבת הקלה, באדיבות נת"ע

קווי הרכבת הקלה, באדיבות נת"ע

הקו הירוק: על פי התוכנית המעודכנת, ניתן יהיה להפעיל את חלקו הדרומי של הקו, מראשון לציון דרך חולון ועד לתחנת לוינסקי בתל אביב, כבר בשנת 2028. במקטע זה צפויים לנסוע למעלה מ-3,500 נוסעים בשעה לכל כיוון. אורכו 39 קילומטרים – אחד מקווי הרכבת הקלה הארוכים בעולם. הקו הירוק יחבר בין חולון וראשון לציון בדרום, דרך תל אביב ועד הרצליה בצפון, עם שלוחה לרמת החי"ל. הקו כולל 62 תחנות. במרכז תל אביב, מתחת לרחובות אבן גבירול, קרליבך ודרך בגין, הקו עובר במנהרה כפולה באורך 4.5 קילומטרים וכולל ארבע תחנות תת-קרקעיות. בפרויקט מופעלות 3 מכונות כרייה מהמתקדמות בעולם, שאורך כל אחת מהן כ-100 מטרים ומשקלה כ-900 טון. במקביל להתקדמות הכרייה, מוקמות התחנות התת-קרקעיות ארלוזורוב מערב, רבין, קפלן וקרליבך, המשותפת לקו האדום. עם השלמתו, הקו הירוק יסיע 275 אלף נוסעים ביום, בתדירות של כל 4 דקות.

הקו הסגול: הקו הסגול, העובר בשטחן של שמונה רשויות מקומיות: תל אביב, גבעתיים, רמת גן, גבעת שמואל, קריית אונו, אור יהודה, יהוד–מונסון וחבל מודיעין, וכולל 46 תחנות. עם השלמתו, הקו צפוי להוביל כ-256 אלף נוסעים ביום, בתדירות שיא של 4 דקות, ובסך הכל מעל 60 מיליון נוסעים בשנה. בתל אביב יעבור הקו ברחובות אלנבי, בן יהודה וארלוזורוב, בהן מתקדמות בימים אלה עבודות לקראת הנחת המסילה.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב: "רשת הקווים והרק״לים שמקימה נת"ע, הכוללת את הקווים הירוק הסגול והאדום תסיע מאות אלפי נוסעים ביום, בבטיחות בנוחות וללא פקקים, ותהווה אלטרנטיבה אמיתית לפקקים והגודש בגוש דן".

מנכ"ל נת"ע, איתמר בן מאיר: "אני מברך על הבחירה באגד החזקות בע"מ ואני סמוך ובטוח שתשמור על סטנדרט שירות גבוה. בחירת המפעיל היא צעד נוסף בדרך לפתרון אמיתי לגודש והפקקים בגוש דן, שיביאו עימן רשת הרכבות הקלות והמטרו שנת"ע מקדמת במקצועיות ונחישות".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר