כנס חירום בחולון, צילום אלי נאמן באדיבות דוברות העירייה
כנס חירום בחולון, צילום אלי נאמן באדיבות דוברות העירייה

מרחבי המיגון, הגנרטורים והמנחת: כך נערכים בחולון למלחמה בצפון

העירייה קיימה כנס עירוני בנושא היערכות לכל תרחיש במצב של הסלמה ביטחונית והשלכותיה על העיר חולון. כל הפרטים, וגם: החשיבות של המתנדבים

פורסם בתאריך: 30.6.24 09:50

בכנס עירוני שנערך בחמישי האחרון, בהובלת מינהל התפעול ואגף חירום וביטחון בשיתוף כלל גורמי החירום בעירייה ומחוצה לה, הוצגו התוכניות והמענים המגוונים שיופעלו בשעת הסלמה ובמצבים מאתגרים שמצריכים התגייסות מידית ומיטבית.

הכנס נערך במדיטק בנושא היערכות לכל תרחיש במצב של הסלמה ביטחונית והשלכותיה על העיר חולון. הכנס הוא שיאו של תהליך היערכות להכנת הן הגורמים העירוניים והן התושבים לשעת חירום, במסגרת תוכנית "עוגן איתן חולון". ומטרתו – העלאת המוכנות העירונית להסלמה ביטחונית, תוך רתימת כל בעלי התפקידים וכלל השותפים.

כנס חירום בחולון, צילום אלי נאמן באדיבות דוברות העירייה

כנס חירום בחולון, צילום אלי נאמן באדיבות דוברות העירייה

בכנס נסקרו נושאים רבים ובאו לידי ביטוי הקשיים הצפויים, כמו גם ההיערכות אליהם מבעוד מועד. אל"מ גיא אושרי, מפקד נפת תל אביב בפיקוד העורף הציג את "תרחיש הייחוס" – המצבים, שעלולים להתרחש בעת הסלמה שאליהם יש להיערך. במסגרת הלמידה מבעלי ניסיון, הציג אדיר שי, קב"ט עיריית אשקלון, סרטון שממחיש את הנזק הרב וההשפעה על האוכלוסייה במצב של ריבוי טילים, נפילות ונפגעים בנפש, מה שדורש מבעלי התפקידים מתן מענים רבים תך כדי אי ודאות, צרכים רבים במקביל וצורך בתיעדוף זירות, שיתוף פעולה הדוק בין כל הכוחות שבשטח ובעירייה וצורך בהכנה ובתרגול האוכלוסייה למצבים קיצוניים שכאלה.

אמיר פרידמן, מנהל אגף החירום והביטחון בעירייה, תיאר את תוכנית עוגן איתן ומה היא כוללת והסביר על 12 מרכזי משאל"ה – מרכזי שירות אזוריים לאוכלוסייה, אשר עתידים לספק מענים ולהעניק שירות קרוב לכל תושב באזור מגוריו. עוד הוסבר בכנס על תמי"ר – תוכנית מיגון לכל אזרח – ובכלל זה על המיפוי שבוצע של כלל בתי האב והבנת הפערים במיגון, שלהם יינתן מענה במרחבי מיגון המוניים, שיופעלו בעת הצורך במקלטים ציבורים, בבתי ספר, בחניונים ובמבנים עירוניים.

בהמשך הוצגו יוזמות עירוניות כמו יחידת החילוץ העירונית, שמורכבת ממתנדבים שעוברים הכשרה ואימונים בחילוץ ממבנים, הגשת עזרה ראשונה, עבודה לצד כוחות החירום – ובעצם התגייסות לכל סיוע על פי הצרכים העירוניים בעת מלחמה וחירום. הוצגו נושאים כגון תחנות לחלוקת מים, הקמת מרכזי משפחות ושיתוף הפעולה בין כלל הגופים העירוניים, הצבאיים, הממשלתיים וההתנדבותיים. עוד הוצגו ונדונו בכנס מערכת החינוך בחירום, תפקודה במצבים שונים ובאלו אמצעים – מרחוק ומקרוב, לצד הירתמות מבני המערכת לצרכים נוספים. הודגש נושא המידע לציבור בשעת חירום, במטרה להפחית אי ודאות ולתרום ליצירת תחושת חוסן ככל שניתן. הוצגו האמצעים ליידוע הציבור והגברת המוכנות בעת שגרה וגם דרכי הפצת מידע במצבים משתנים ומאתגרים. בין היתר הוצגו סרטוני הסברה, שימוש במפה דינמית לאיתור חנויות מזון, מרכזי משאל"ה ועוד. הוצג השימוש ברדיו 106 FM ככלי נוסף.

כמו כן דובר על מענים שיינתנו בעזרת גנרטורים במידה ויהיו פערים אנרגטיים והפסקות בזרם החשמל, הצבת עמדות טעינה והצורך להבטיח רציפות תפקודית לצופרי אזעקות ולמכשירים רפואיים. לצד אלה הוזכרה ההוראה המוכרת של פיקוד העורף להיערך עם מוצרים בסיסים בבית. צוינו העסקים שיתנו שירות ומופיעים על גבי המפה הדינמית בתחומי מזון ותרופות וציוד הכרחי.

ד"ר אורי פיינשטיין מומחה ברפואה פנימית וסגן מנהל מרכז רפואי וולפסון, הציג את היערכות המרכז הרפואי לזמן מלחמה, וציין עד כמה חשוב לצוות המרכז ולהנהלה שחולון תהיה חזקה וכיצד כל זה בא לידי ביטוי במרכזי טראומה מוכנים, חדרי ניתוח ממוגנים, מנחת מסוקים, יכולת לניוד יחידות קריטיות למרחבים מוגנים ועוד.

עוד עלה נושא ההתנדבות של האוכלוסייה, שהינו קריטי בתרומתו, במיוחד בחירום ובחזרה לשגרה. הציבור נקרא להתנדב בקישור זה> https://bit.ly/3RKIOPU

ראש העירייה שי קינןאמר: "הכנס הוא עדות חיה למאמצים הבלתי פוסקים של כל הגורמים המקצועיים, שנעשים על מנת שנוכל להבטיח ביטחון לתושבי חולון ולהגביר את המוכנות שלנו לחירום. מאז השבעה באוקטובר אנו נמצאים במצב הכי מורכב בתולדות המדינה, מצב שמחייב אותנו להיות מוכנים לכל תרחיש. ההסלמה הביטחונית והאיומים השונים מציבים בפנינו אתגרים גדולים. באמצעות תכנית עוגן איתן ושיתוף פעולה של כלל הגורמים המעורבים – נעמוד במשימה בהצלחה".

מנכ"ל העירייה, ארז ניסים: "ישנו הכרח להבנת האתגרים הרבים ובהכנת כלל הגורמים, העירוניים והממשלתיים, כמו גם ההתנדבותיים והצבאיים ואנו פועלים בהתאמה. רק היערכות מיטבית, שילוב כוחות ותיאום טוב יאפשרו תפקוד ומתן מענים לאוכלוסייה במצבים המאתגרים ואנו נערכים לכך בכל הרצינות".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר