תפארה טירי, צילום מרטין חימי, יחצ
תפארה טירי, צילום מרטין חימי, יחצ

"הרגשתי אז שגם אם לא אלד באופן פיזי, אני צריכה ללדת משהו לעולם"

קוראים לה תפארת תפארה טירי והספר שלה, אותו החליטה לכתוב כאשר כבר הייתה בטוחה שלא תצליח להרות, עוסק בסיפורים קצרים המתבססים על פרשות השבוע. ראיון

פורסם בתאריך: 14.6.24 08:43

קוראים לה תפארת תפארה טירי, היא תושבת רחובות, וספרה בעל השם הארוך יחסית – "בין בחירה לקורבן – סיפורים קצרים, הארות ותובנות בהתבסס על פרשות השבוע", זוכה להצלחה בחנויות הספרים לקראת שבוע הספר. בשיחה מיוחדת היא מספרת כיצד התחילה לכתוב, בטרם הרתה אחרי 17 שנים של ניסיונות.

תפארה טירי, היא קצינה בשירות מיל' פעיל ותושבת רחובות, שהשתחררה אחרי שירות קבע ארוך ומשמעותי במשך שנים, וכיום עוסקת בתחומי התודעה והנפש ליצירת חיים שמחים ומלאי סיפוק והנאה. היא הוציאה כאנור לאור את הספר "בין בחירה לקורבן – סיפורים קצרים, הארות ותובנות בהתבסס על פרשות השבוע", (גלילי הוצאה לאור), שזוכה להצלחה בחנויות הספרים בישראל.

כריכת הספר "בין בחירה לקורבן" מאת תפארה טירי, איור תהילה נגר סעדיה

כריכת הספר "בין בחירה לקורבן" מאת תפארה טירי, איור תהילה נגר סעדיה

היא מנטורית, מאמנת מנטלית, מנחת קבוצות וסדנאות צחוק ושמחה וסדנאות מדיטציה, תוך מתן כלים מעשיים, עצות ותובנות. היא , נשואה לאורן ואמא ללינס, בוגרת תואר שני במשפטים ותואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה. היא חגגה יום הולדת 50 במעמד השקת הספר באירוע חגיגי באולם אירועים ברחובות בהשתתפות רבים ורבות מבני ובנות משפחתה, חברות וחברים. "כשראיתי לנגד עיניי את גיל 50 מתקרב ידעתי שאני רוצה לעשות משהו מיוחד לעצמי ולעולם. לא רק לחגוג מסיבה שנגמרת, אלא להשאיר חותם עם משמעות", היא אומרת.

היא מגלה כי הכתיבה שלה התחילה בטרם הרתה אחרי 17 שנים של ניסיונות. "הרגשתי אז שגם אם לא אלד באופן פיזי, אני צריכה ללדת משהו לעולם", היא אומרת. "בתוך תוכי תמיד ידעתי שאני רוצה לעשות משהו עם אסופת הסיפורים. זה בהחלט כמו ללדת את הילד שלא היה לי אז. קיבלתי פידבקים נפלאים לסיפורים הקצרים שכתבתי עם פרשנות לפרשות השבוע, עצות ותובנות משלי לחיים. אז הבנתי שזה משהו שאני יולדת מתוכי. הייתי אוצרת לעצמי סיפורים כמילות נחמה, למקרה שלא אצליח להרות ולהגשים את חלום האמהות. מדי שבוע התרגשתי מהתגובות ומהפרגונים שנתנו לי מוטיבציה לכתוב עוד סיפורים. זה לא היה פשוט ליצור סיפור מדי שבוע, וזו הייתה מעין תחושת מחויבות. כשהריתי את לינס וילדתי הודעתי לכולם שאני יוצאת להפסקה".

"בין בחירה לקורבן" הוא ספר המביא זווית נוספת לסיפורים של החיים בהתבסס על 54 פרשות השבוע ומכיל סיפורים מקוריים ומרתקים, פרי יצירתה, הסוחפים את הקורא למחוזות ולעומקים מרגשים. הסיפורים בספר תומכים ברעיון מרכזי מכל פרשה ואחרי כל אחד מופיעות תובנות והארות ליישום ביומיום.

היא העניקה לעצמה את ספרה החדש לרגל חגיגת היובל. "היה לי ברור שלאסוף את פרי יצירתי ועמלי לספר זו מתנה עם משמעות גדולה יותר מיהלום בגודל שני קראט", אומרת תפארה. "היופי בזה הוא שלא רק אני נהנית ממתנה זו, אלא כל מי שיחזיק את הספר ביד. הספר מורכב משלושה נדבכים, כך שהוא יכול לגעת בסוגים שונים של אנשים. יש כאלה שיתחברו לסיפורים שחלקם נכתבו על מקרים אמיתיים וחלקם פרי דימיוני, יש כאלה שיתחברו לרעיון הקצר של פרשת השבוע ויש מי שיתחבר לתובנה ולעצה לחיים. כתבתי מתוך הנשמה כי רציתי לשתף את העולם בסיפור פשוט שתומך את הרעיון בפרשה. רוב הסיפורים נכתבו באופן אותנטי מהלב, מבלי לדעת שביום מן הימים יאוגדו בספר".

תני לנו הסבר קצר לגבי שמך הפרטי, תפארת תפארה?

"נולדתי בשם תפארת, שאותו בחר סבא שלי מאיר ז"ל, שהיה איש קבלי. תפארת היא הספירה השישית מבין עשר ספירות ב'עץ החיים'. סְפִירָה היא מושג יסודי בעולמה של הקבלה, המתאר רובד בהופעת האלוהות בעולם הגשמי. בעקבות הרצון שלי להרות המליצו לי לשנות את שמי ל'תפארה', כדי שה-ה' שתתווסף לשמי תסייע לי".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר