כשתומר בר, תושב שכונת תל גיבורים בחולון, פתח לפני כשנה וחצי את מפעל הטחינה בעיר סאן קריסטובל במקסיקו, לא הרבה אנשים האמינו שהמפעל ינחל הצלחה כה מהירה וייצר וימכור כחצי טון טחינה בחודש לשלוש רשתות המזון הגדולות במקסיקו ולעוד מאות מסעדות ברחבי מקסיקו. אבל בר, בן 31, בוגר המסלול לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה מהמרכז הבינתחומי, האמין.
"כבר ב-2010 ביקרתי במקסיקו כדי לבדוק את השוק ולראות את מצב הטחינה בשוק, וזיהיתי את ההזדמנות", מספר בר שהיה אז בתקופת לימודיו בבינתחומי. "בסוף הלימודים החלטתי שאני חייב לעשות את הצעד הזה, שעכשיו זה בדיוק הזמן הנכון לעשות אותו. זו היתה הרגשה שאי אפשר להסביר, משהו בער בי".
לאחר שהחל ללמוד מיצרני טחינה קטנים בישראל כיצד עובדים עסקי הטחינה, טס בר לאחותו המתגוררת במקסיקו וחי אצלה תקופה. בתחילה, הוא ניסה לבנות את מכונות הייצור במקסיקו, אך כשהדבר לא עלה בידו, הוא טס לטורקיה, שם את כל חסכונותיו וקנה מיצרני מכונות טורקיים את המכונות. זאת, למרות עצות שקיבל מיזמים אחרים שאמרו לו ש"שאי אפשר לייצר טחינה משומשום מקסיקני".
"כל יזם צעיר צריך להתייעץ עם מומחים, לשמוע מה הם אומרים, להנהן ולעשות בדיוק ההפך", אומר בר בחיוך ומוסיף שלאחר שהצליח לייצר את המוצר, אמר לו מומחה אחר שייקח לו ארבע שנים כדי להיכנס לרשת המזון הראשונה "ושזהו חוק שכל יצרן צריך להיערך אליו". בפועל, המוצר של בר, שנקרא "יאללה טחיני", נמכר לשלוש חברות המזון הגדולות במקסיקו כאשר המפעל שבידיו מייצר ומוכר כחצי טון טחינה בחודש.
בתקופה הקרובה צפוי בר להרחיב את ההפצה של הטחינה לרשת מזון רביעית שברשותה יותר מ-160 סניפים. בעקבות בר הצטרפו אליו אמו, זוגתו וכמובן אחותו שכבר מתגוררת בארץ הסובמררו. בר מעסיק כיום כעשרה עובדי ייצור והוא מתכנן התרחבות כאשר מוצר הטחינה שלו צפוי להיכנס גם לשוק המזון בארצות הברית בשנת 2018. ליזמים בתחילת דרכם, יש לו רק עצה אחת: "תקשיבו למומחים, תהנהנו ותעשו ההפך".
אילנה אמא של ליאור
תומר מורידה בפניך את הכובע!!!
מיקי
כל הכבוד
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
כל הכבוד תומר גאים בך. עלה.והצלח.
יובי
מכירה אותו עוד ממתי שהיה ילד! כל הכבוד!! איזו תושיה.. איזה מלך!!
יפעת זהר אמא של דין
טחינה אליפות !!! טעמתי ואף קיבלתי מתנה כמה קופסאות לחברים במקסיקו סיטי שהתמכרו לא שוכחת תודה תומר אתה אלוף !
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
נסיך שלי איזו גאווה