אתר בנייה אילוסטרציה Depositphotos_20949867_XL-lagereek
אתר בנייה אילוסטרציה Depositphotos_20949867_XL-lagereek

פינוי בינוי: כמה שווה לדיירים דירה בקומה גבוהה יותר בחולון?

אחת התמורות שמוצעות לדיירים בפרויקט פינוי בינוי היא קומה גבוהה יותר. אז כמה זה שווה בכסף?

פורסם בתאריך: 21.6.24 07:30

כאשר יזמים מוגבלים בתוספת המטרים לדירה, בפרויקט פינוי בינוי, או מבקשים להיות אטרקטיביים יותר במכרז היזמים, הם מציעים לבעלי דירות דירה בקומה גבוהה. איך ניתן לדעת מה שווי ההטבה בערים השונות?

התמריץ העיקרי לביצוע פרויקטים של פינוי בינוי, לצד תוספת הממ"ד כמובן, הוא תוספת המטרים שיקבל כל בעל דירה מעבר לשטח הדירה שבבעלותו טרום הפרויקט.

שמאי מקרקעין שמוליק כהן צלם דובי שמחי

שמאי מקרקעין שמוליק כהן צלם דובי שמחי

בעלי הדירות ישאפו באופן ברור לתוספת מטרים מקסימלית אולם היזמים לא תמיד יוכלו לספק את דרישות בעלי הדירות מפאת חוסר כדאיות כלכלית או ובשל מגבלות שמטילות רשויות מקומיות וועדות התכנון, לכן תוספת המטרים מהווה כר בלתי נדלה לסכסוכים ואי הבנות בין בעלי הדירות ליזמים, בין בעלי הדירות לרשויות המקומיות ובין בעלי הדירות ובין עצמם.

שמאי המקרקעין שמוליק כהן, מנכ"ל ובעלים של אס.קיי (S.K) שמאות מקרקעין המשמש כשמאי בעלי דירות בעשרות פרויקטים של פינוי בינוי, מסביר כי כאשר היזם מוגבל בתמורות במטרים, או במקרים רבים בהם הוא מעוניין לשפר את התמורות לבעלי הדירות במסגרת מכרז היזמים, הוא מתבקש להציע לבעלי הדירות תמורות חליפיות, אך ללא גורם מקצועי קשה להם לדעת מה שוויה של התמורה.

אחת החלופות הנפוצות לתמורות במטרים היא קבלת דירה חדשה בקומה גבוהה יותר מהדירה הנוכחית. שוויה של התמורה נקבע לפי מיקום הפרויקט כאשר יש פערים גדולים מאוד בין הערים השונות וגם בין שכונות באותה עיר שנגזרות לדוגמא בהתאם לנוף שנשקף מהחלון.

מניתוח שערך משרד אס.קיי (S.K) שמאות מקרקעין עולה כי באזור רחוב הירקון / הרברט סמואל בתל אביב כל עלייה בקומה שווה כ- 150,000 שקלים יותר מהדירה בקומה הנמוכה יותר, בעיקר כאשר מדובר בדירות הפונות לים. בתל אביב בכלל שוויה של עלייה בקומה הוא כ- 50,000 שקלים לכל קומה.

אחריה מדורגת ירושלים כאשר כל עלייה בקומה שווה לדייר כ- 45,000 שקלים. בגבעתיים עלייה בקומה שווה לדייר כ- 40,000 שקלים, ברמת גן ובהרצליה כ- 30,000 שקלים.

בערים פתח תקווה, הוד השרון, כפר סבא ורעננה עלייה בקומה שווה לדייר כ- 25,000 שקלים.

בחולון, בת-ים, ראשון לציון, רחובות וראש העין כ- 20,000 שקלים.

בבאר שבע וחיפה כ- 15,000 שקלים.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר