החלטתם למכור דירה? מעבר לעובדה שכדאי שתהיה ראויה למגורים, מומלץ בחום שתהיה גם נעימה לעין ולכן, לפני הכל, ערכו כמה שינויים חזותיים, אולי אפילו שיפוץ קל, ורק אז העמידו אותה למכירה. הצעד הבא הוא לתמחר את הנכס לפי שווי השוק ועל סמך נתונים של נכסים דומים שנמכרו באזור. לצורך כך, רצוי להיעזר באיש מקצוע. כל שנותר עכשיו הוא לשווק את הנכס. איך עושים את זה? גלי שמיר, יועצת נדל"ן בכירה ב״רי/מקס אבניו״ חולון בת-ים, ממליצה על מספר פעולות שיווק אפקטיביות לזירוז תהליך המכירה:
תוכנית שיווק יסודית בתחילת תהליך המכירה
- תלו שלט בולט ומכובד בחזית הנכס.
- פרסמו מודעת מכירה באתרי נדל"ן שונים דוגמת יד2, WINWIN, דירות חולון.
- פרסמו בעיתונות מקומית דוגמת "גל גפן" ו"השקמה" ובעיתונות הארצית.
- הדפיסו גלויות עם נתוני הנכס, כולל תמונות, והפיצו בשכונה.
- הכינו סרטון מקצועי והעלו אותו ליו-טיוב.
- פרסמו את עניין המכירה בפייסבוק ובקשו מחברים לשתף.
- עדכנו את כל נותני השירות (מספרה, מכולת, מכבסה ועוד) באזור על כך שהנכס מוצע למכירה
טיפול בקונים
- היו זמינים לטלפונים ולביקורים בנכס והשתדלו לרכז את ביקורי הקונים לזמנים חופפים על מנת להגביר את התחרות על הנכס.
- לפני שהקונים מגיעים להתרשם, הכינו את הבית למכירה מוצלחת. הקפידו על סדר, ניקיון וריח טוב. פנו חפצים מיותרים והקפידו על תאורה מספקת, דבר שייתן תחושה של חלל גדול ואוירה נעימה לשוהים בנכס.
- ערכו תשאול של המתעניינים בנכס, לגבי אישור עקרוני למשכנתא, תקציב, מועד ותנאי פינוי. אל תשכחו לרשום את פרטי הקונים שמגיעים, ת.ז וטלפון לביטחונכם האישי, וכדי שתוכלו לחזור אליהם במידה והצעת המחיר שלהם תתאים לכם. ולבסוף, עירכו מו"מ רציונלי ונטול רגשות. נטרלו את תחושת השייכות שלכם לנכס.
תגובות