תמר היזמי (צילום יהודה ביתן) וכריכת הספר טוטאל לוס (עיצוב תמר היזמי)
תמר היזמי (צילום יהודה ביתן) וכריכת הספר טוטאל לוס (עיצוב תמר היזמי)

כנראה סוג של שיא: בחודש וחצי של בידוד בגלל קורונה כתבה תמר היזמי חמישה ספרים

תמר היזמי נהגה להמציא סיפורים לפני השינה עבור אחותה, ובהמשך גם עבור ילדיה. בזכות בידוד של חודש וחצי נולד הרומן החדש שלה. וגם: למה יש לא מעט סצנות סקס

פורסם בתאריך: 5.7.24 07:38

תמר היזמי, תושבת ראשון לציון, עורכת ספרותית, מעצבת גרפית וספרנית, נהגה להמציא סיפורים לפני השינה עבור אחותה, ובהמשך גם עבור ילדיה. בזכות בידוד של חודש וחצי נולד הרומן החדש שלה "טוטאל-לוס"

היזמי, שהוציאה לאור בימים אלו את ספרה "טוטאל-לוס", הפכה את תקופת הבידוד שלה למסע כתיבה פורה במיוחד. בערב ראש השנה 2020 נדבקה תמר בנגיף הקורונה ונאלצה לבלות חודש וחצי בבידוד. במקום להתייאש, היא ניצלה את הזמן הפנוי בישיבה מול המחשב וכתבה לא פחות מחמישה ספרים באורך מלא.

תמר: "יום אחד פתחתי את הלפטופ ופשוט זרמו מתוכי חמישה סיפורים, כל אחד מהם באורך של ספר מלא. לא עצרתי לנסח או לסגנן אלא הקלדתי ללא הפסקה. רק מאוחר יותר סידרתי את הטקסט כך שיהיה קריא ומובן. זמן קצר לאחר מכן חיפשתי הוצאה לאור, ולאחר תהליך עריכה מאכזב התגלגלתי ללימודי עריכה ספרותית שעזרו לי יותר מכל לדייק ולשפר את הכתיבה שלי ואת המסרים החשובים שרציתי להעביר בסיפוריי. עם כל הידע שצברתי, בעריכת סיפורים עבור כותבים אחרים, חזרתי לחמשת הסיפורים שלי וערכתי אותם בעצמי. כעבור כמה גלגולי עריכה מצאתי את העורכת הנוכחית אורית צמח, ויחד הצלחנו להביא את הספר למצבו כיום, שהוא אפוי ומגובש היטב".

כבר בילדותה היא נהגה להמציא עבור אחותה סיפורים לפני השינה, ובהמשך גם עבור ילדיה, שעד היום נזכרים בחיוך בסיפורים שעליהם גדלו. "סיפורים הם דרך נפלאה להתחבר לדמיון ולחוות עולמות חדשים", היא אומרת. "הם מאפשרים לנו לבטא את עצמנו ולחלוק את המחשבות והרגשות שלנו עם אחרים ולהעביר דרכם מסרים חשובים".

 

ספרי קצת על גיבורי ספרך החדש.
"דפנה כהן הייתה הבחורה הכי גזעית שיש, מוסכניקית, פראית והרפתקנית, אך נישואיה לבעלה הפוגעני, השכיחו ממנה את מי שהייתה, הותירו אותה מרוסקת וכבויה. ואם זה לא מספיק, היא הקיפה את עצמה באנשים שלא מפסיקים להמעיט בערכה ולפגוע בה. היו לה בילדותה לא מעט חלומות, אך החיים לימדו אותה להניח אותם בצד ולהסתפק במועט. אילן ימיני, לעומתה, הוא טיפוס הישגי, ויחד עם זאת אדם קליל מאוד, חיובי ובעל חוש הומור. טיפוס כריזמטי ובעל נוכחות כובשת, שלא מתבייש לתפוס את מקומו בקדמת הבמה. כשדפנה ואילן נפגשים הוא מנסה לפקוח את עיניה, לחזק אותה ולהוביל אותה למקום של אמונה בעצמה וביכולותיה באמצעות עטיפתה בהרבה רוך, אהבה ומסרים חיוביים, דברים שעד כה היו זרים לה, למעט אחותה שעמדה לצידה תמיד".

בספרך יש לא מעט סצנות סקס.
"הגיבורים והגיבורות שלי מביעים את אהבתם בדרכים שונות כולל דרך הסקס. אני מאמינה שמיניות היא פן נוסף, וחשוב למדי, במערכת יחסים אוהבת ותקינה. אך אם אנחנו כבר מדברים על זה, אז לצערי הרב, אני נחשפת לתופעה מטרידה למדי שהשתלטה על הספרים בז'אנר הרומנטי, שהחלה, אם זכרוני אינו מטעה אותי, עם הספר 'חמישים גוונים של אפור', הגברים הם בדרך כלל כוחניים מאוד, הסקס עימם כואב על סף האלים והמבזה והגיבורות מתאהבות תמיד ביצור הסדיסטי הזה. אולי זה אומר משהו עלינו כחברה: שאיבדנו את הרכות ואת החיבור האנושי, המכבד והעוטף, והכול נעשה כוחני, ציני ואלים. וחבל. כי מה לומדות נערות צעירות – שאם הגבר שלך משפיל אותך, אז הוא אוהב אותך? ואם הוא מדי פעם מפליק לך, אז זה בסדר, כי פשוט התנהגת לא יפה והוא נאלץ להעניש אותך? אבל אל תדאגי, בסוף את עוד תיהני מזה ותתאהבי בו ללא גבולות? ספוילר – אילן אינו כוחני או אלים, אלא מכיל, מכבד וטוב לב, ולדעתי זה הגבר הסקסי החדש. ואם תשאל את הקוראות שהספיקו לקרוא את הספר – כולן התאהבו בו מעל הראש".

תגובות

אין תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר