לפני מספר חודשים, פרסם יהונתן (שם בדוי) את הנכס שלו למכירה באחד מאתרי האינטרנט. התקשרנו אליו וקבענו איתו פגישה בנכס. בכניסה לדירה ראינו שלט של מתווך מתל אביב. "מדוע מתווך מתל אביב מנסה למכור את הנכס שלך שנמצא בחולון?", שאלנו, "חבר שעושה לי טובה. מגיע לפעמים לחולון. בכל מקרה, אני לא משלם לו כסף, אז לא איכפת לי…".
מילותיו צרמו, כמה טעויות במשפט אחד. הסתבר שהנכס היה בשיווק כארבעה חודשים וטרם הגיעה ולו הצעת מחיר אחת. השיחה קלחה והבהרנו ליהונתן מהן הטעויות שעשה. חשוב לי להביא אותן בפניכם כדי שתלמדו ולא תפסידו כסף:
- המתווך שיהונתן העסיק אינו עובד בעיר, אין לו מאגר של מאות לקוחות, אינו מוכר לתושבים וסביר להניח שלא ייפנו אליו.
- מידת הזמינות של המתווך – נמוכה. עליו לנסוע כממוצע כ-40 דקות עד שיגיע לנכס. זמינות היא גורם קריטי ביותר בקנייה דרך מתווך.
- בעל הנכס לא משלם למתווך, שאין לו מוטיבציה והוא עושה זאת "על הדרך".
- המתווך עובד בשביל הקונה שמשלם לו, ולא בשביל המוכר. והרי – אף אחד לא עובד חינם!
- המתווך אינו עובד בשיתוף פעולה עם מתווכים שרוצים להביא לו קונים, אין לו עמלה מהמוכר ואולי הקונה שלכם נמצא אצל מתווך אחר?
- הפרסומים של המתווך לא רלוונטיים לאזור. הוא פרסם את הנכס במקומון בתל אביב במטרה להביא משקיע, אבל עובדה: 4 חודשים בלי תוצאות.
ויהונתן? הבין במה מדובר. הוא מסר את הנכס לטיפולנו, ומכרנו אותו לשביעות רצונו.
תגובות