מגדלי קראוזה בחולון – כך נקרא הפרויקט שמאיים לפקוק את הכניסה והיציאה לעיר ולהפוך את חיי התושבים בחולון בכלל ובשכונת אגרובנק בפרט לסיוט תחבורתי.
בתחילת 2014 הקימה קבוצת דוידסון של קרן בן דוד קבוצת רכישה, במטרה להתמודד במכרז של רשות מקרקעי ישראל לרכישת מגרש במתחם מקווה ישראל בחולון. בחודש מרץ 2014 זכתה הקבוצה במכרז על הקרקע, לאחר שנתנה הצעה גבוהה יותר מיזמיות כמו "אפריקה ישראל" ו"אלקטרה נדל"ן". רק בדצמבר 2014 הושלמה העיסקה, לאחר ש"אלקטרה" עתרה נגד זכיית הקבוצה, אך עתירתה נדחתה.
בתחילת 2016 התקבל היתר בנייה לפרויקט, שנתיים לאחר רכישת הקרקע. הקבוצה פעלה לאיתור קבלן מבצע, לאחר שהתקשרות ראשונית עם חברת אשטרום לא צלחה, ולבסוף התקשרה עם חברת תדהר. במרוצת הדרך הוגשו גם בקשות להקלות על ידי המארגנים, שכללו בקשות להוספת דירות גן, הגבהת הפנטהאוזים ותוספת שתי קומות (30 קומות במקום 28).
עיכוב ניכר במתן היתר הבנייה נרשם לאחר שתושבים באזור הגישו ערר נגד התכנית, בשל מחלוקת לגבי מיקום הכניסה והיציאה של כלי הרכב. ערר התושבים נדחה בחודש מרץ 2017, ובכך נסללה הדרך לקבלת ההיתר. לפני כשנה החלה חברת תדהר בביצוע עבודות חפירה ודיפון עם התחייבותה לסיים את הקמת המגדלים עד דצמבר 2018.
פרויקט "מגדלי קראוזה" של החברה יזמית דוידסון החזקות, היושב על פינת הרחובות קראוזה וסרלין, כולל שני מגדלים בני 30 קומות ו-222 דירות. לפיכך, ההערכה היא כי מספר הרכבים שייכנסו לשכונת אגרובנק וייצאו ממנה יגדל בשיעור ניכר וכתוצאה מכך ייווצר כאוס תחברותי של ממש.
גלית צור, שהובילה את מאבק עם התושבים שהגישו התנגדויות לוועדת הערר, מסרה כי היא מצידה העדיפה להעביר את הטיפול בבעיה שקורמת עור וגידים בימים אלה לעיריית חולון. "זה הזמן", אומרת צור, "לפני האכלוס, לבצע סקר תחבורתי מקיף ולמצוא פרונות מיידיים. זו תהיה קטסטרופה אם לא יעשו כן".
גורם בעיריית חולון שסירב להזדהות אמר בתגובה, כי "אם תהיה קטסטרופה, נפתור אותה. למה להילחץ כעת".
תושב "אגרובנק" שמתגורר בסמוך לאזור הפרויקט, אומר: "מספר הרכבים העוברים דרך כיכר הלוחמים בכניסה לעיר מדי בוקר ואחר הצהריים הוא אדיר. דמיינו לעצמכם עוד 400 רכבים נוספים מדי יום, ועוד לא דיברנו על זיהום האוויר".
תושבת אחרת בשכונה מציינת: "אנחנו לא מתנגדים לפרויקט – אנשים קנו במיטב כספם דירה כדי לשפר את תנאי המגורים שלהם, אבל חשוב שהעירייה תבין את ההשלכות של הפרויקט הזה. מעבר להיבט התחבורתי, האם מישהו דואג להקים כאן גנים, בתי ספר ושירותים קהילתיים אחרים?".
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "לשני הבניינים, שמצויים בבנייה מזה זמן, יש היתרי בנייה. באשר לנושא התנועה, לפרויקט אושר נספח תנועה שכולל הסדרי תנועה ברחוב חנקין, בכפוף להתאמת גבהים וחיבור למצב הקיים בהמשך רחוב – הנ"ל באחריות אדריכל הפרויקט. לצערנו, טרם התקבלה בעירייה תכנית מעודכנת והדבר מעכב את ביצועו של הסדר חדש ברחוב חנקין בידי מינהל התשתיות. הודעה על אי הטיפול הועברה לאדריכל הפרויקט".
שני גושי בטון מכוערים. העיקר שבעיריה יקבלו ארנונה.
30 קומות?! אמרו בהתחלה 23… במקום שמיים תכלת פתוחים יש כבר עכשיו שני גושים מפלצתיים ומכוערים של בטון. ככה נראות תאוות בצע ושחיתות. העיקר שבעירייה יקבלו את הארנונה שלהם. ומי יעצור את זה? הם בונים במהירות רצחנית, כל שבוע קומה חדשה…
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
30 קומות על קרקע חולית? הבניין יתמוטט…
אגרובנק
תושבי השכונה השקטה הזו בכלל לא מיודעים ולא איפשגו להם להתנגד, כפי שדורש החוק, שהולכים להזרים להם את כל ה-422 משפחות האלה כל בוקר דרך שני רחובות פצפונים נילי ונורדאו לזבוטינסקי הצר, ושזה לא ישנה כלום כי זה פשוט סיבוב קטן, הכול יזרום חזרה לאותה נקודה אחרי העיקוף הזה, ואף אחד לא יןכל לצאת לתל אביב לעבודה בבוקר, פלוס זיהום אויר מטורף של האזור…. העיקר שהכסף יזרום לכיסו של שרון גל.
אם תהיה קטסטרופה, נפתור אותה. למה להילחץ כעת?
למה להילחץ כעת באמת? שיילחץ ראש העיר הבא. זה היוצא רק דואג עכשיו לחיי הפרישה שלו.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
במקים ריאה ירוקה של מיקווה ישראל תהיה עכשו לכל התושבים ריאה מפוחמת.