קיק-קאוצ'ינג. להוציא את הזעם

קיק-קאוצ'ינג: האם זו השיטה שעובדת על ילדים כועסים?

עדי משה, בת שמונה מחולון, למדה לחבוט בשק האיגרוף במקום לכעוס. היום היא כבר יודעת לנהל את התקפי הזעם שלה: "פחות מתפרצת על האחיות שלי ויש לי גם יותר חברות"

פורסם בתאריך: 26.8.17 09:00

עדי, בת שמונה מחולון, התמודדה במשך זמן רב עם הפרעות קשב וריכוז, אימפולסיביות והתפרצויות זעם. טיפול בעזרת שיטת קיק-קאוצ'ינג חדשנית, שפיתחה תהילה מילר, יצר את המהפך שעדי לא האמינה שתזכה לו.

ריכוז אנרגיות, תשומת לב, ואורך נשימה יכולים להיות משימות קשות מאוד עבור ילדים, בעיקר אם הם סובלים מהפרעות קשב, בעיות למידה והתפרצויות זעם. שיטת הקיקבוקסינג-קאוצ'ינג עשויה להתאים ולסייע לילדים אלה כיוון שהיא מאפשרת להם לשחרר אגרסיות וכעסים לצד שיפור יכולת הריכוז, המשמעת וההרגעה העצמית. אימון הקיק-קואוצ'ינג מתקיים בסטודיו מאובזר בשקים ובזירת קרב שבה מבוגרים וילדים החל מגיל שש רוכשים כלים מעשיים מול בעיות רגשיות וחברתיות.

עדי היא אחת הילדות שהשיטה הזאת עובדת עליה ובהצלחה. עדי מספרת כי בעבר נטתה להתרגז בקלות, לצעוק ולסבול מהתקפי זעם: "ניסיתי כל מיני שיטות שלא עבדו עלי עד שגילינו את השיטה של תהילה. אחרי שיעור אחד, לא רציתי להמשיך ללכת, אבל תהילה סיכמה עם אמא שלי שגם אם אסרב לבוא שוב, היא  תגיד לי לנסות רק עוד פעם אחת. בפעם השנייה או השלישית כבר הרגשתי הרבה יותר טוב, התחברתי מאוד לשיטה וגיליתי שאני מסוגלת לשלוט בכעסים שלי. אני לומדת יותר טוב, פחות מתפרצת על האחיות שלי ויש לי יותר חברות".

מחנה אימונים רגשי

את השיטה פיתחה, כאמור, תהילה מילר, מדריכת "אירובוקס" בסטודיו B. מילר, שמאמנת כבר שנים ארוכות ובעיקר נשים, מסבירה:  זה התחיל כשהבנתי שחסר מיזוג של תנאים, מיזוג של ספורט שבו מוציאים הרבה אגרסיות, עם האספקט של קאוצ'ינג שבא לשאול, 'איך אני יכול להתנהג אחרת'. התחלתי עם שלושה ילדים שסבלו מבעיות רגשיות ובמשך הזמן הגבלתי את התכנית ל-15 מפגשים לטיפול קצר טווח".

על פי מילר, האגרסיות לא חייבות להתפרץ דווקא כמשהו אלים וכוחני: "לפעמים אני אומרת לילד שידמיין שבשק האיגרוף יש המון מתנות קטנות לחברים ולמשפחה, ורק אם הוא יחבוט בו מספיק חזק, המתנות יתפזרו לכולם. במקרים אחרים, בזמן האיגרוף אני משחזרת עם הילדים סיטואציות כדי שילמדו לעבד חוויות בצורה אחרת. אני מקפידה לשלב בקבוצות שאני מאמנת ילדים מקבוצות גיל שונות ובעלי בעיות שונות. יש ילדים שבטוחים בעצמם מול ההורים אבל חסרי ביטחון בינם לבין עצמם. יש ילדים שלא מסתדרים במסגרת קבוצתית.  הילדים הופכים להיות מדריכים בעצמם, לפעמים ילד בן שמונה הופך בעצמו לקאוצ'ר של ילדה בת 14. נוצר מעגל קסמים שבו כל אחד מוצא את הרווח שלו".

בשיטתה של תהילה תומכת שלי משה דיין, מורה לכיתות ג'-ד' בבית הספר התבור בחולון. דיין מורה כבר עשר שנים ומתוכן ארבע שנים מחנכת וכעת לומדת חינוך מיוחד. על מילר שמעה דרך חברה ולאחר שהגיעה למקום לבחון את השיטה, החליטה להמליץ לכמה ילדים: "לא אמרתי שמדובר בטיפול אלא ב'חוג'. ילדים לא אוהבים להרגיש חריגים. במשך הזמן הבחנתי בשינוי הכביר שהילדים האלה עברו. זה יכל להיות למשל מקרה שבו ילד רואה שמישהו אחר יושב לו בכיסא ומשתולל וצורח, ולאחר המפגשים עם תהילה הוא לומד שיש עוד דרכים לפתור בעיות. אני לומדת חינוך מיוחד כיום ומלמדים על הוצאת אגרסיות, אבל בדרכים 'קלות' יותר, כמו למשל משחקי כדור או קופסה. אצל תהילה, בהתחלה מוציאים את האגרסיות ואז, אחרי שמשתחררים מהכעס, מנסים את הסיטואציה שוב באופן רגוע ונינוח, וזה עובד".

הילה מילר מסבירה כיצד לא תצטרכו להתווכח עם הילדים על שעת המקלחת:

https://www.facebook.com/1587633488136823/videos/vb.1587633488136823/1853481098218726/?type=2&theater

 

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר