אלחנן טננבוים ז"ל, צילום משה מילנר, לע"מ
אלחנן טננבוים ז"ל, צילום משה מילנר, לע"מ

20 שנה אחרי שחרורו משבי חיזבאללה, נפטר אלחנן טננבוים

טננבוים, שגדל בחולון, נפטר בגיל 78. הוא יובא היום בצהרים למנוחות. בשנת 2000 פותה להגיע לבריסל ונחטף משם ללבנון

פורסם בתאריך: 8.10.24 09:09

20 שנה אחרי שחרורו משבי חיזבאללה, נפטר אתמול (שני) אלחנן טננבוים, בהיותו בן 78. טננבוים, שגדל בחולון, יובא היום (שלישי) למנוחות בבית העלמין בהרצליה שם התגורר באחרונה, בשעה 14:00. טננבוים הותיר אחריו בת, בן ושני נכדים.

טננבוים, בן להורים ניצולי שואה שעלו לארץ מפולין בשנת 1949, הוא גדל בחולון ולחם במלחמות ששת הימים, יום הכיפורים ולבנון הראשונה. בשנת 1988 מונה כקצין מילואים למפקד אגד ארטילרי בחיל התותחנים ועלה לדרגת אלוף משנה.

בשנת 2000, לאחר ששקע בחובות כספיים עצומים, פותה טננבוים בידי קייס עובייד הישראלי וקאיד בירו הלבנוני, לצאת לחו"ל לצורך ייעוץ בעסקה להברחת סמים תמורת סכום של 150 אלף דולר. ב-4 באוקטובר 2000 טס טננבוים לבריסל, משם לפרנקפורט ומשם לדובאי. הוא הוסע מנמל התעופה בדובאי לשכונת וילות וכאשר נכנס לווילה מלווה בשני גברים, הם תקפו והכו אותו באלה והזריקו לו חומר הרדמה.

לאחר מכן הוא הועבר לידי החיזבאללה בלבנון בדרך לא ידועה, כנראה בתוך ארגז או ארון קבורה, ב־15 באוקטובר הודיע נסראללה על חטיפתו.

בשנת 2004, לאחר יותר משלוש שנים בשבי, שוחרר טננבוים בעסקת שבויים יחד עם גופותיהם של בני אברהם, עדי אביטן ועומר סועאד ז"ל שנהרגו בהר דב וגופותיהם נחטפו ללבנון. בתמורה לטננבוים ושלוש גופות הלוחמים שחררה ישראל כ- 400 אסירים פלסטינים ו- 35 אסירים אחרים, ו- 59 גופות של לבנונים.

לאחר ששוחרר מהשבי נחקר טננבוים על ידי המשטרה ובתחילה טען כי יצא לחו"ל כדי לחפש מידע על רון ארד, הנווט השבוי שנעדר. בעקבות עסקת הסדר טיעון שהוצעה לו, שינה טננבוים את גרסתו והודה כי יצא לחו"ל כיועץ להברחת סמים. ביוני 2007 הוא הורד לדרגת טוראי.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר