פוסטר התערוכה עתיד ורוד, צילום יקי הלפרין, עיצוב סטודיו רהלבנט
פוסטר התערוכה עתיד ורוד, צילום יקי הלפרין, עיצוב סטודיו רהלבנט

סרטונים, צילומים, ופריטים אישיים של פנינה רוזנבלום נחשפים בתערוכה בחולון

התערוכה עתיד ורוד מתמקדת בדמותה של פנינה רוזנבלום, מספרת את מסע חייה, וחושפת לראשונה פריטים אישיים, צילומי, סרטונים ועוד

פורסם בתאריך: 30.8.24 06:58

התערוכה "עתיד ורוד", שתיפתח בגלריה בית מאירוב בחולון ותוצג בתאריכים 17.9.24 -31.12.24, היא השמינית בסדרת תערוכות "גיבורי תרבות" של הגלריות העירוניות בחולון. הסדרה מפנה זרקור לדמויות משמעותיות בתרבות הישראלית שהשפיעו על דורות רבים בתחומי החברה, הכלכלה, הספורט, התרבות והבידור בארץ ואף בעולם.

תערוכה זו מתמקדת בדמותה של פנינה רוזנבלום, ומספרת את המסע שלה משכונת מצוקה בפתח תקווה ועד הגשמת חלומות בינלאומיים בעולם הדוגמנות בעבר והעסקים בהווה: כיצד הצליחה להגדיר מחדש את הפמיניזם בישראל ולפרוץ ממדורי הרכילות אל ראיונות וסיקורים בינלאומיים בתחומים חברתיים מדיניים וכלכליים.

בתערוכה, אותה אוצר רפאל וזאנה, יוצגו פריטים אישיים מהאוסף הפרטי של רוזנבלום, מערכות לבוש ופריטי אופנה, בהם האוברול האייקוני שלבשה בקדם אירוויזיון 1983 עם השיר "תמיד אישה", ומיצג חדש מרהיב של שמלת הכלה הצהובה מהחתונה המדוברת ביותר של המדינה. בתערוכה יקבלו מוצרי האיפור והטיפוח חיים לכדי מיצגי ענק, סקיצות מקוריות של עיצוב המוצרים, פרסים ותעודות לאורך השנים, מיצגי אומנות מעוררי השראה ועוד, בנוסף המבקרים יחשפו לקטעי וידאו מקוריים, צילומים שטרם נראו, עבודות אומנות מקוריות וחדשות שנעשו בהשראת דמותה וסיפור הצלחה והעצמה נשי שמעניק השראה לכל אחד ואחת.

פנינה רוזנבלום בגלריה בית מאירוב בחולון, צילום ורדי כהנא באדיבות דוברות העירייה

פנינה רוזנבלום בגלריה בית מאירוב בחולון, צילום ורדי כהנא באדיבות דוברות העירייה

פנינה רוזנבלום נולדה ב-1954בפתח תקווה, בתם של תקווה, ממוצא עיראקי וצבי, ממוצא גרמני. היא גדלה עם אמה בדוחק וכבר כנערה צעירה עבדה לפרנסתה. בין תחביביה היה גם משחק הכדורגל והיא שיחקה בנבחרת הבנות של פ"ת.

ואזנה: "כדוגמנית, מזרחית, אשר אינה מתכחשת לשורשיה, גם לשורשים השחורים בשיער, פנינה פורצת דרך ביכולתה לפתוח שערים ודלתות בעשר אצבעות, ללא התנצלות או הסברים ועם אמונה חזקה בדרך ובנתוני הפתיחה שהיא מגדירה בעצמה, לא מתוך השוואה מגדרית ולא מתוך מצוקה עדתית שאופיינית לאותן שנים. היא פרצה את הדרך לפמיניזם מזן אחר, כזה שהופך את הנשיות לשם תואר. להבנה. לכוח. פנינה מעולם לא דיברה על שוויון זכויות כאקט פמיניסטי, פנינה הגדירה סדרי עדיפויות לזכויות נשים, התרחקה מהדרך שנסללה עבורה במעברה, בצעד חריג, ספגה את הביקורת מבית וחייכה. אצל פנינה החיוך היה כלי לשבור כל תקרת זכוכית וכל דעה קדומה. ענקי הסאטירה "ניקוי ראש" אכלו את הכובע כשפנינה התארחה בתוכנית על תקן חיוך מזדמן והצליחה לעמוד זקופה, זוהרת, עם עור של פיל ואומץ של וונדר וומן ישראלית ראשונה אמיתית".

רוזנבלום, עוד לפני שהפכה לאשת עסקים מצליחה, השתתפה בהפקות דוגמנות רבות בארץ ולאחר מכן בלונדון ובארצות הברית. היא השתתפה בסרט של אסי דיין ובהמשך, בשנת 1983, השתתפה בתחרות הקדם אירוויזיון.

 

באמצע שנות השמונים מיתגה את עצמה כאשת עסקים. היא השיקה רשת מזנונים למכירת כריכים "הסנדוויצ'יאדה של פנינה" שנסגרה אחרי חצי שנה. לאחר מכן היא נכנסה לעולם הקוסמטיקה. ה"איי-טאצ'" עפרון עיניים, היה המוצר הראשון שפיתחה והחלה לשווק בכוחות עצמה. בהמשך יצרה קשר ונסעה לאיטליה לאחת החברות הגדולות בעולם בתחום הקוסמטיקה והשיקה עוד שמונה מוצרי איפור. חברת "פנינה רוזנבלום" הוקמה במרץ 1989 והעובדה שפנינה הייתה דוגמנית מצליחה ואישה מסקרנת ומסוקרת, תרמה רבות לקידום המכירות של מוצרי החברה ופיתוח המודעות של קהל היעד כלפי מוצריה.

במהלך השנים הוכתרה כאשת עסקים מצליחה וזכתה להוקרה: פרס נעמ"ת לנשים שעשו היסטוריה בתחום העסקים שהוענק לה על ידי ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל בשנת 1994; "אות המוצר הנבחר" מטעם עיתון "ידיעות אחרונות" בגין איכותם של מוצרי החברה ושביעות רצונם של הלקוחות בשנים 2004 – 1995 ברציפות, ו"אשת השיווק" מטעם איגוד המפרסמים לשנת 1998. נוסף על פרסים אלו נבחרה על ידי הציבור הישראלי כאחת מעשר הדמויות הנערצות בארץ בסקר שנעשה על ידי עיתון "מעריב" בשנת 1998 וכאישה המצליחה ביותר בישראל של שבועון "לאישה" באותה שנה. חברת הקוסמטיקה שהקימה התרחבה לתחומים נוספים בהם: מזון בריאות, מזון ללא גלוטן, תכשירי טיפוח לגבר, מבשמי אווירה ומצעים. והחל משנת 2019 החלה לשווק מוצרי קוסמטיקה מבוססי HEMP ו-CBD.

בשנת 1992 התאהבה פנינה רוזנבלום בצעיר משה חיים והשניים נישאו. לצד זאת, את העניין הציבורי בה היא תרגמה לכוח פוליטי ולקראת סוף אותו עשור הייתה רחוקה 3,000 קולות בלבד מלהפוך לחברת הכנסת ה-15 בשנת 1999. היא הייתה חברת כנסת מטעם הליכוד בין דצמבר 2005 לאפריל 2006.

פנינה רוזנבלום: התערוכה. אוצר: רפאל וזאנה. גלריה בית מאירוב חולון. פתיחה: 17.9.24 נעילה: 31.12.24.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר