17 רוכבי אופנועים וקטנועים צעירים (16-24) נהרגו בתאונות דרכים בערים בשנת 2022 – השנה קטלנית ביותר בעשור האחרון, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. מהנתונים עולה כי בעשור האחרון זינק מספרם של הרוכבים בצעירים ההרוגים בערים ולמעשה הכפיל את עצמו פי שניים ויותר. שמונה רוכבים צעירים נהרגו בתאונות דרכים בערים בשנת 2013. עשור לאחר מכן כאמור, 17 רוכבי אופנועים וקטנועים מצאו את מותם בתאונות דרכים בתחום העירוני.
בחולון נפגעו 295 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (16-24) בעשור החולף (2022-2013) מהם שני רוכבים נהרגו. בשנת 2022 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 28 רוכבים צעירים, מתוכם עשרה נפצעו קשה.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שנת 2022 ממשיכה את מגמת עליה ברוכבי האופנועים והקטנועים הצעירים ההרוגים בערים של העשור האחרון. במקרים רבים מדובר בנערים שחלקם עוד לא סיימו את התיכון ומאחורי כל הרוג ישנה משפחה שחייה נהרסו. זוהי נורת אזהרה שבמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להתייחס אליה בכובד ראש. שנים של הזנחה בתהליך הכשרת הנהגים וקיצוץ תקציבי בטיחות הובילו אותנו למציאות עגומה וכואבת. יותר ויותר בוחרים לעשות שימוש באופנועים וקטנועים, לעיתים בכדי לעסוק בתחום השליחויות. למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים אסור לתת יד לחברות שלא דואגות לחיי השליחים שלהם ונושא הבטיחות כלל לא נמצא על סדר יומם. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים חייבת ליישם את התכנית הלאומית לבטיחות בדרכים המונחת על שולחנה, אשר במסגרתה ניתן יהיה להפחית את היפגעותם הגבוהה של רוכבים צעירים בתאונות דרכים".
תגובות