משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון סיימו בימים האחרונים את ביצועו של מקטע וולפסון בשביל איילון. מדובר באחד משבילי האופניים הנסללים במסגרת פרויקט "אופנידן" של חברת נתיבי איילון ומשרד התחבורה, שיחבר את חולון עם ראשון לציון, בת ים ותל אביב-יפו באמצעות רשת שלמה של שבילי אופניים שתאפשר רכיבה רציפה.
המקטע המדובר מתפרש לאורך של 1.2 קילומטר ומאפשר רכיבה מרחוב היינריך היינה בתל אביב ועד רחוב המחרוזת בשכונת יפו ד', תוך הסדרת חציות בטוחות של הכביש הסואן באזור מחלף וולפסון, מעבר ברחוב יגאל ידין ורחוב סומקן. שביל האופניים מופרד משבילי הולכי הרגל ומהכביש, וכולל בתוכו תאורה בסטנדרט המתאים לרוכבי אופניים וגם תחנת ריענון ומנוחה. השביל מהווה אלטרנטיבה בטוחה ויעילה לנסיעה ברכב הפרטי.
המקטע הוא חלק משביל איילון שאורכו הכולל הוא כ-10 קילומטרים המתחיל במכללה למינהל בראשון לציון, ומסתיים בפארק החורשות בתל אביב. לכל אורכו מתחבר השביל אל שבילים העירונים הסמוכים. מדובר בשביל שנמצא בביצוע המתקדם ביותר בפרויקט אופנידן, בו הושלמו עד כה כחמישה קילומטרים. בימים אלה פועלים בחברת נתיבי איילון על השלמת וחיבור המקטעים שצפויים לאפשר רציפות לאורך השביל כולו.
בפרויקט אופנידן נסללת רשת אוטוסטרדות לאופניים שתכלול כ-100 קילומטרים של נתיבי אופניים בינעירוניים בסטנדרט גבוה וברוחב של 3.5 מטר (דו סטרי), המופרדים מתנועת המכוניות והולכי הרגל וכוללים נטיעת עצים אינטנסיבית לצורך מתן צל, עמדות ריענון, מתקנים לשימוש הרוכבים, מפות ושילוט ומצלמות לביטחון הרוכבים.
איתמר בן מאיר, מנכ"ל נתיבי איילון, מסר: "יחד עם משרד התחבורה אנחנו ממשיכים לקדם ולייצר פתרונות שיהוו אלטרנטיבה טובה לרכב הפרטי לרווחת התושבים ושיפור איכות חייהם. המקטע החדש יספק מענה לשימוש ההולך וגובר באופניים ויאפשר נסיעה רצופה ובטוחה לתושבי האזור כולו. בנוסף לכך, מתוכננים ומבוצעים עשרות ק"מ נוספים של שבילי אופניים ברחבי גוש דן. אנו מקווים שהציבור יעבור לנסיעה באופניים, ייהנה מהיתרונות האישיים עבורו, ויסייע בכך לבעיית הפקקים ולהפחתת זיהום האוויר הנגרמים מנסיעה בכלי הרכב הפרטיים".
תגובות