התקדמות בפרויקט מהיר לעיר של משרד התחברה ונתיבי איילון בשיתוף עיריית חולון. לאחר שהחלו העבודות בצומת המעפילים לפני כחודשיים, בשבועות הקרובים יחלו העבודות ברחוב משה דיין ובעוד כחודשיים יחלו העבודות ברחוב הלוחמים.
בסיום הפרויקט ייסללו בחולון נתיבי תחבורה ציבורית על פני 5.4 ק"מ ושבילי אופניים לאורך 1.4 ק"מ. חולון נמצאת בין 17 רשויות מקומיות שהצטרפו לפרויקט מהיר לעיר.
לקראת תחילת העבודות ברחובות משה דיין והלוחמים, ייערך בשבוע הבא מפגש לתושבים, שבו תוצג תוכנית הפרויקט והשינויים שיחולו בהסדרי התנועה במהלך העבודות. המפגש ייערך ביום שני הקרוב, בשעה 19:30, במרכז לזרוס בשכונת ג'סי כהן. במסגרת הכנס יוצגו הסדרי התנועה והתכנון ברחובות דן שומרון ושדרות משה דיין, במקטע שבין מחלף הקוממיות עד צומת שדרות בן גוריון.
פרויקט מהיר לעיר בחולון יכלול סלילת נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית באורך של 5.4 ק"מ ושבילי אופניים באורך של 1.4 ק"מ. בנוסף, במסגרת הפרויקט ישודרגו הרחובות והתשתיות העירוניות, לרבות חידוש הכביש והמדרכות, תשתיות תקשורת, ביוב והטמנת חוטי חשמל בחלק מהמקומות. כמו כן, יוצבו תחנות אוטובוס מתקדמות, מערכת תאורה חדשה ויושם דגש על פיתוח נופי.
העבודות ברחוב משה דיין צפויות להמשך כשנתיים, כאשר יתחלקו למקטעים ויתבצעו במהלך היום, בין השעות 07:00-19:00. יחד עם זאת, במידה ויידרשו עבודות לילה תצא הודעה נפרדת לתושבים. במהלך העבודות ייווצרו הסדרי תנועה חדשים, במסגרתם יצומצמו נתיבי נסיעה, אבל תישמר הנגישות להולכי הרגל לאורך הרחוב. כמו כן, החניה תתאפשר לאורך רחוב משה דיין סמוך לשכונת בן גוריון. העבודות ברחוב הלוחמים עתידות להתקיים במשך כשנה וחצי.
מהיר לעיר הוא פרויקט לשדרוג מערך התחבורה הציבורית בכל מטרופולין תל אביב, שייתן מענה מקיף לצורכי התחבורה של תושבי המטרופולין. במסגרת הפרויקט יסללו כ-160 ק"מ של נתיבי תחבורה עירוניים וכ-100 ק"מ של נתיבי העדפה בינעירוניים, ובכך תגדל פי שלוש כמות הנתיבים לתחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב. מהיר לעיר בחולון יעניק לתושבים אלטרנטיבה לרכב הפרטי, כדי לשפר את איכות, מהירות, תדירות ונוחות הנסיעה ויביא לשדרוג המרחב העירוני וחוויית השימוש בתחבורה הציבורית.
טליה כהן וולף, סמנכ"לית מינהלת מהיר לעיר בחברת נתיבי איילון, התייחסה לתחילת העבודות ומסרה, "אנחנו מעריכים את שיתוף הפעולה מוצלח עם עיריית חולון שהבינה את חשיבותו של מהיר לעיר ותרומתו הישירה לאיכות חייהם של תושבי העיר וציבור הנוסעים. תושבי חולון יוכלו ליהנות ממערך תחבורה ציבורית משודרג שיעניק להם אלטרנטיבה אמתית לרכב הפרטי".
בסיום הפרויקט, הכולל בתוכו 17 רשויות מקומיות בגוש דן, תיווצר רשת מטרופולינית רציפה, יעילה ונוחה של צירי העדפה לתחבורה ציבורית בראייה רחבה, הכוללת נתיבי תחבורה ציבורית עם העדפה ברמזורים, סלילת שבילי אופנים, שדרוג המרחב העירוני וסביבת התחנות, ושדרוג השירות בתחבורה הציבורית, לרבות העלאת התדירות וקווים חדשים. על פי הערכות, עד שנת 2023 צפויים לקום צירי העדפה לכלי רכב ציבוריים באורך של כ-160 ק"מ ברחובות מרכזיים בערי גוש דן בתקציב של 3.5 מיליארד שקלים.
שרון
במקום לחשוב על מהיר לעיר תשבו אך לפתו כביש לחדש לראדון לציון מהקניונים ועד חולון גם ככה אתם עושים באלגן עם הרכבת