בתי הספר בחולון קיימו באחרונה מגוון פעילויות בנושא ספרים ועידוד הקריאה. בבית הספר כצנלסון התקיים מפגש מרתק ומרגש לתלמידי שכבת כיתות ו' עם אופק בכר, נער עם שיתוק מוחין, ועם אמו. המפגש התקיים במסגרת שיעורי עברית, לאחר שהתלמידים קראו את הספר "אני אתגבר" מאת דבורה עומר, שמתאר את השתלבותה של ילדה עם שיתוק מוחין בחברת בני הנוער. התלמידים הקשיבו להרצאה, גילו רגישות ושאלו שאלות נבונות.
בספריית גימנסיה קציר פתחו את מצעד הספרים לשנת תש"פ. התלמידים נהנו מפעילות יצירתית, חדשנית וחווייתית להכרת ספרי המצעד באמצעות משחקים ואמצעים אחרים, שנבנו על ידי צוות הספרייה.
חברי מועדון הקריאה של ספריית תיכון קריית שרת החלו לקיים פעילויות בנושא ספרים בגני הילדים שמצויים בקרבת בית הספר. חברי המועדון שמורכב מתלמידים מבקרים בגני הילדים, מעבירים "שעת סיפור" ופעילות חינוכית בעקבות הסיפור. מדובר בפעילות התנדבותית ערכית שתורמת גם לבני הנוער וגם לקטנטנים, ומטרתה להפוך את קריאת הספרים לדבר חווייתי ומהנה בקרב בני כל הגילים.
המועדון פועל בספריית בית הספר זו השנה השנייה, בהפעלת הספרנים סוניה והלל, ופעילים בו 22 תלמידים שנפגשים פעם בשבוע, נהנים מעוגיות ומשוקו חם, וכמובן מספרים טובים. במסגרת הפעילות ממליצים הקוראים הצעירים על ספרים שקראו ב"פינת ההמלצות", לומדים על סוגות (ז'אנרים) ספרותיות שונות, צופים בסרטים שקשורים לנושא, עורכים סדנות כתיבה ומשתתפים בתחרויות כתיבה. גם מורי בית הספר משתתפים מדי פעם בפעם במפגשי הקריאה, מציגים טקסטים פרי עטם וממליצים על ספרים.
תגובות