חזי פניאן. צילום: פרטי
חזי פניאן. צילום: פרטי

הזמר חזי פניאן על בנו שטבע בים: "אני שר ומופיע למענו"

לפני שנה בדיוק, כשהוא בן 18 בלבד, יצחק חיים פניאן ז"ל טבע בחוף תאיו בבת ים. מאז מנסה אביו למצוא נחמה ומספר: "כשהוא היה בן חמש חלמנו שהוא טבע בים. נבהלנו והוספנו לו את השם חיים, אבל בסוף איבדנו אותו"

פורסם בתאריך: 17.7.19 16:22

שנה עברה מאז הכה השכול את משפחתו של הזמר חזי פניאן.

זה קרה ביולי שעבר. בני הדודים אמיר נפשי, בן 17, ואיציק (יצחק חיים) פניאן, בן 18, תושבי חולון, יצאו לחוף תאיו בבת ים. הים סער ומסיבה לא ברורה החליט איציק להיכנס אל המים ובתוך דקות קצרות נסחף אל הגלים.

בן דודו נכנס אחריו אל הים הסוער כדי להושיט עזרה, אבל נקלע גם הוא למצוקה. בשלב מסוים שמעו גולשים שהיו במקום את קריאות העזרה ומשו את השניים מהמים. אמיר יצא ללא פגע, איציק פונה לבית החולים וולפסון ואושפז בטיפול נמרץ במצב קריטי, כאשר הוא מורדם ומונשם. זמן קצר לאחר מכן נאלצו הרופאים לקבוע את מותו של יצחק.



לאחר המקרה תושבים רבים חיבקו את המשפחה והצליחו לנחם במעט את האב, הזמר חזי פניאן, שלא מפסיק להתמודד עם הכאב והגעגועים.

"יצחק חיים היה ילד מדהים מי שלא הכיר אותו הפסיד. הוא היה בעל עוצמות אדירות בדיוק כמו הים, שלקח אותו לשמיים. אי אפשר להסביר ולתאר את הגעגוע שלי אליו", אומר חזי פניאן ומגלה: "כשיצחק היה בן חמש אימו ואני חלמנו, בהפרש של מספר ימים, שהוא טבע בים. נבהלנו והוספנו לו את השם חיים, לאחר שהתייעצנו עם רבנים. אבל בסוף איבדנו אותו".

"יצחק היה הילד השני שלנו. לעולם לא אשכח איך בחודש השמיני להריון, רופאים המליצו לנו על הפלה כי ההריון היה בסיכון. לאחר מכן התייעצתי עם הרב שלי. הוא המליץ לנו להמשיך ואכן יצחק נולד בריא ושלם", ממשיך האב.

"אני אדם מאמין ומאמין בעולם הבא. אני יודע שיצחק חיים נמצא במקום טוב שם למעלה. נכון, זה לא תמיד מנחם, אבל נעשה כאן גם נס שלמרות החשכה מצאו אותו. הרי הוא יכול היה גם להיעלם בים", מספר פניאן.

"מתוך הכאב שלי למדתי דברים טובים על עם ישראל בכלל ותושבי חולון בפרט. אי אפשר לתאר את עוצמת אהבת החינם והחיבוק החם והעוטף שנתנו לי אנשים. זה נתן לי כח להמשיך עם המוזיקה שגם הייתה תרפיה עבורי".

"גם היום שאני עולה על הבמה אני שר ומשמח את האנשים למען יצחק חיים, אני גאה שהייתי אבא שלו ואעשה הכל כדי להנציח את זכרו לעולם. בימים אלה אני עובד על אלבום של שירי קודש שמוקדש לעילוי נשמתו".

מדי שנה בקיץ, ישנם מקרים רבים טביעות המסתיימות במוות. איזה מסר יש לך להורים? 

"אני מציע שידאגו שיהיו שירותי הצלה במשך כל שעות היום, ממש עד השקיעה ולא עד השעה שבע בערב. לדעתי, יש להגביר את האכיפה על החופים שאינם מוכרזים וללא שירותי הצלה ולקנוס את כל מי שבכל זאת ייכנס למים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו ראשונים לדעת

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר