הבוקר נחשף בגלי צה"ל על ידי כתב איכות הסביבה, מאיר מרציאנו, כי בתחנות רכבת במרכז הארץ בהן הוצבו עמדות ניטור של המשרד לאיכות הסביבה נרשמו נתוני זיהום אוויר חריגים במשך רוב ימי הבדיקה שנמשכה בין חודש ינואר לחודש שעבר. על פי הפרסום תחנות ניטור אלו מדדו את כמות החלקיקים המזהמים הנפלטים ממנועי הדיזל של הרכבות.
מהבדיקה עלה כי שלוש תחנות הרכבות המזוהמות ביותר נמצאות על קו רעננה-ראשון לציון, בהן שתיים בחולון ובבת ים.
על פי הנתונים שפורסמו הבוקר, נמצא כי בתחנת תל אביב השלום נרשמה החריגה הגבוהה ביותר ב-85 אחוז מהזמן שחלף בין חודש ינואר ועד לחודש שעבר. בתחנות קוממיות ויוספטל נרשמו חריגות ב-84 אחוז מהזמן.
שלוש התחנות המזוהמות הן סגורות ולכן האוויר הלא נקי שיוצא ממנועי הדיזל אינו יכול להשתחרר. דבר המגביר את הפגיעה בסביבה.
לגבי תחנות הרכבת יוספטל וקוממיות הנתון ידוע. זאת מפני שהתחנות אשר נכללו בתוכנית החומש של העשור הקודם יועדו במקור להכלל בתוך מיזם החשמול של הרכבת עם פתיחתן בשנת 2011. ואולם, הדחיות הרבות בהוצאת תוכנית החישמול לפועל הביאו לכך שקו הרכבת אל ראשון לציון מערב נפתח לבסוף עם רכבות המונעות בדיזל. על פי הפרסום נטען במשרד להגנת הסביבה כי במצב הקיים רכבת ישראל פשוט עוברת על החוק.
הנהלת הרכבת מצידה השיבה בתגובה לפרסום כי היא עובדת בשיתוף פעולה מלא עם המשרד להגנת הסביבה על פי הנחיותיו וכי היא בעיצומו של מיזם הסבת רשת הרכבות לחשמל אשר יפחית פליטת המזהמים לאוויר.
רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?
הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת
לא עניינכם
חולון בת ים מזוהמות עם תכנון עירוני מזעזע, עומס ושחיתות
מירי
בעולם הגדול כבר מזמן המציאו את הרכבת וגם יש רכבות שנעות עשרות מטרים מתחת לאדמה. רכבת ישראל לא יכלה ללמוד מהנסיון של מדינות אחרות איך לבנות תחנות רכבת לא מזוהמות???
Cavadom2025
מקור הזיהומים אכן ממנוע הדיזל אבל גם מרפידות הבלמים ושחיקת הגלגלים והמסילות.