זה שש שנים שפועל ברחבי חולון המיזם הייחודי "צבר פרסום חוצות" (צב"ר – צעירים בעלי רצון). מדובר ביוזמה של עיריית חולון שמטרתה למצוא תעסוקה לבני הנוער בעיר. במסגרת זו מועסקים נערים ונערות במכירה ובשיווק של שטחי פרסום חוצות בסככות האוטובוסים ברחבי העיר.
עיריית חולון מסרה את הזיכיון לפרסום בסככות של 176 חזיתות בסככות אוטובוסים בעיר למחלקת הנוער ברשת קהילה ופנאי, אשר מנהלת את המיזם "צבר פרסום חוצות" ומפעילה אותו. בדרך זו מקבלים בני נוער בעיר תעסוקה, מקום עבודה והכנסה, במקביל ללימודיהם ולקבלת ליווי חברתי–אישי כהכנה לדרכם התעסוקתית בעתיד. בני הנוער העובדים במיזם מגיעים ברובם מהיחידה לקידום נוער במינהל החינוך או ממסגרות בבתי ספר.
תכלית המיזם הינה להכשיר בני נוער במיומנויות מקצועיות חשובות ובמתן כישורי חיים, כגון: עבודת צוות, לקיחת אחריות, מתן כלים ומיומנויות לעולם התעסוקה, התמדה, אמונה בעצמם וביכולותיהם, יכולת לקבל מרות, משמעת עצמית וכו'.
במשך השנים הועסקו במיזם זה עשרות נערים ונערות. כך לדוגמה מספר הנער י': "הגעתי למיזם בגיל 16, מאוד מופנם ולא אוהב לעבוד. עבדתי במיזם עשרה חודשים שבמהלכם נפתחתי והתבגרתי, למדתי לקבל אחריות ולהתמיד. הכרתי נערים חדשים, שונים ממני, והצלחתי לקבל אותם ולהתחבר אליהם. כיום אני איש מכירות בחברת גולן טלקום".
הנער ג' מספר גם הוא על הצלחה: "עבדתי במיזם שנה, במהלכה קיבלתי הרבה יותר מעבודה אלא בית חם. נבחרתי למצטיין החודש פעמיים בעקבות הצלחתי ועמידה ביעדים שהוצבו לי. כיום, אני משרת בגולני כלוחם".
מאז יצא המיזם לדרך, יותר ויותר לקוחות פרטיים וגופים מסחריים תומכים בו. כך למשל, חברת הנדל"ן הגדולה רי/מקס ישראל מממנת ומנהלת אחת לשנה הכשרה מקפת ומקצועית בתחום המכירות.
בני הנוער במיזם מלווים על ידי צוות מקצועי ומיומן רכזת עסקית, המאמנת ומכשירה את נערי המיזם ברמה המקצועית ומכינה אותם "לחיים הבוגרים" במעגל העבודה, תוך הקניית מיומנויות וכלים בתחום המכירות והמשא ומתן, וכן רכזת חברתית–טיפולית, המלווה אותם ומטפלת במישור האישי–חברתי. היא גם משמשת עבור הנערים והנערות "אוזן קשבת" ויועצת לכל בעיה.
המיזם, כאמור, מנוהל ופועל בתחום הנוער של רשת קהילה ופנאי ובשיתוף פעולה מלא עם היחידה לקידום נוער והמחלקה לחזות העיר בעיריית חולון.
תגובות