38,784 תלמידים יחלו בעוד שבועיים את שנת הלימודים תשע"ט בחולון – 1,383 תלמידים יותר מאשר בשנה שעברה. כיצד מתכוננים בעירייה ובמוסדות החינוך לפתיחת שנת הלימודים, כמה כסף הושקע בשיפוץ מבני חינוך, מה התקציב לכל תלמיד, אילו מוסדות לימוד חדשים נפתחים בעיר ומה הם המינויים החדשים בצוותי המורים?
בעיריית חולון מתכוננים לשנת הלימודים הקרבה ובאה ומוסרים את הנתונים הבאים: בשנת הלימודים תשע"ט יחלו 38,784 תלמידים את שנת הלימודים בחולון – 1,383 תלמידים יותר מאשר בשנה שעברה. גם ההשקעה פר תלמיד גדלה והיא עומדת על 14,038 שקל בתקציב השוטף (לא כולל בינוי ושיפוץ מוסדות חינוך) – לעומת 13,768 שקל בשנה שעברה. בסך הכל מושקעים בתלמידי חולון 465,783,000 שקל בחינוך הפורמלי, מתוכם משקיעה עיריית חולון 154,923,000 שקל. לכך יש להוסיף את התקציב המושקע בחינוך הבלתי פורמלי, שעומד על 85,526,000 שקל, מתוכו משקיעה עיריית חולון 81,872,000 שקל.
בחלוקת מספר התלמידים למערכות החינוך השונות, ניתן לראות:
9,023 תלמידים (גילים 5-3) לומדים ב 271 גני ילדים, מהם 37 גנים לחינוך מיוחד – גידול של 403 ילדים.
16,161 תלמידים לומדים ב-34 בתי ספר יסודיים (25 ממלכתי – 2 ממ"ד – 7 חרדי) – גידול של 277 תלמידים.
13,084 תלמידים לומדים ב – 19 בתי ספר על יסודיים (15 ממלכתי – 2 ממ"ד – 2 חרדי) – גידול של 752 תלמידים.
516 תלמידים לומדים ב-7 בתי ספר לחינוך מיוחד.
86 כיתות חינוך מיוחד משולבות בבתי ספר רגילים כיתות א'-י"ב בכלל האפיונים.
שיפוצים במוסדות החינוך
במהלך השנה החולפת השקיעה העירייה בפרויקטים במוסדות החינוך 41,876,000 שקל לטובת בינוי, שיפוץ ושדרוג מוסדות החינוך ברחבי העיר. בין היתר, נעשו שיפוצי עומק בכ-5 בתי ספר; הותאמו כ-10 גני ילדים לאוכלוסיית ילדים עם צרכים מיוחדים; שוקמו כ-50 חצרות בתי ספר וגני ילדים כולל יצירת מדשאות טבעיות ונטיעת כ-800 עצים בוגרים; שופצו חדרי שירותים ותשתיות, הוחלפו או נוספו עשרות מזגנים והותקנו עשרות הצללות; בוצעו השקעות בשיפוץ ובפיתוח מגרשים ואולמות ספורט בבתי הספר; שופצו חדרי מורים, כיתות לימוד בבתי הספר וגני ילדים והוסבו כיתות לכתות שמע. בנוסף, נבנו כיתות חדשות וחדרי התגוננות ב-3 בתי ספר ומתוכננים להיבנות עוד במהלך השנה הקרובה.
גם נושא ההנגשות טופל השנה ובוצעה הנגשה פרטנית בבתי הספר הכוללת בניית מעלית, שירותי נכים ודרכי גישה מונגשות באורט חולון, תיכון ק"ש ובית הספר ניב. בשנה הקרובה יטופלו בתי הספר שז"ר, דינור, ישעיהו, מיתרים והרצוג. מנהל החינוך ימשיך גם לאחר תחילת הלימודים לבצע שיפוצים שוטפים של מערכות התברואה, איטום מבנים, שיקום מדשאות ונטיעת עצים לרווחת הילדים.
בתי ספר חדשים
לאחר שבשנה החולפת נפתח בית ספר צומח על יסודי "שחקים" לילדים בוגרים על הרצף התקשורתי, בשנת הלימודים הקרובה ייפתח בית ספר צומח למתבגרים על הרצף האוטיסטי בני 21-12, תושבי חולון. בית הספר יספק מענה חינוכי טיפולי מיטבי והכנה לחיים בוגרים ואיכותיים, וזאת בהתאם ליכולותיהם ולצורכיהם המיוחדים של תלמידיו. בשלב הראשון יפעל בית הספר במבנה זמני ויעבור למבנה קבע בתוך כשלוש שנים.
בנוסף, לאחר פעילות הרצה, ייפתח בתחילת ספטמבר המרכז לחדשנות חינוכית "אתחלא", אשר יתווה דרך וקידום פדגוגיה, יזמות, מנהיגות ורב תרבותיות באמצעות טכנולוגיה חדשנית בקרב אנשי חינוך ותלמידים. בין היתר, יעסוק המקום בקידום תחום המייקרס בעיר, העוסק בחיבור שבין העולם הפיזי לעולם הווירטואלי והיצירה.
מינויים חדשים במערכת החינוך
לאחרונה מונה קובי עזרן למנהל מחלקת הנוער במינהל החינוך, אשר החליף את רותי שלוסברגר שפרשה. בשנת תשע"ט יתחילו בעבודתם חמישה מנהלי בתי ספר חדשים בעיר:
* לירון אררה מחליפה את גל לוי בתיכון היי טק היי. לירון מגיעה מתיכון קריית שרת בו עבדה כמורה למתמטיקה וריכזה שכבה, הובילה בתיכון תהליכי הוראה למידה חדשניים.
* דניאל גרסטל, שמחליפה את דנה אלון בטומשין, צמחה בבית ספר טומשין והיא בוגרת התכנית "חלוץ חינוכי". גרסטל עסקה בהובלה פדגוגית של צוותי ההוראה.
* אמיר פרץ מחליף את משה עייני בבית הספר שמיר, שימש כמורה להיסטוריה ורכז שכבה בחטיבת ארן, שהוביל בבית הספר מהלכים פדגוגיים שהביאו להישגים בתחום הלימודי ובמדדי האקלים הבית ספרי. בנוסף ריכז את תחום האתלטיקה, תחום שקצר הישגים בתחרויות ארציות .
* מורן לוי זאובר, שמחליפה את דלית קרילי בבית ספר המגינים, היתה עד השנה סגנית מנהלת בבית ספר יצחק שדה בבת ים. הובילה את תחום הגיל הרך והתבלטה בהובלת צוותי הוראה ליישום תכניות לימודים .
* ענת גרוטס, שמחליפה את דברת נוימן בבית ספר אשכול, שימשה כמורה לאנגלית וסגנית מנהל בתיכון השש שנתי עתידים. בתפקידיה גילתה ראיה מערכתית נרחבת, מומחיות ומנהיגות פדגוגית.
תגובות