נגישות נוסח חולון: יש שביל – אין גישה לנכים

תושב חולון המרותק לכיסא גלגלים לא מצליח להגיע לרכבו דרך שביל הגישה. העירייה: "מקרה הועבר לבדיקת אגף התנועה"

פורסם בתאריך: 4.6.17 08:00

אטימות? חוסר התחשבות? אולי בכלל חוסר מודעות? יכול להיות שכל אלה יחד. אבל לצערנו, תפיסת מקומת חנייה המיועדים לנכים בעלי כיסאות גלגלים, אינה תופעה חדשה. אותם מקומות חנייה, רחבים מעט מהרגיל ובעלי סימון מיוחד, נועדו לאפשר לנכים מעבר קל יחסית מכיסא הגלגלים לרכבם, ולהיפך. אלא שלא פעם על חניות אלה חונה רכב (לא של נכה), מה שמאלץ את הנכה להמתין עד שבעל הרכב יגיע לפנותו. השבוע התקבלה במערכת "השקמה" פנייה דומה מנכה תושב חולון, אשר ביציאה מביתו ישנו שביל המאפשר לו להגיע אל רכבו. אלא שהשביל פתוח, ומשמש לחנייה עבור רכבים אחרים, המונעים מהתושב להגיע אל רכבו.

"שנה וחצי שאני מתלונן, מבקש ומתחנן כדי שמישהו בעיריית חולון יעשה משהו בעניין הנגישות ביציאה מביתי", טוען התושב בפנייתו ל"השקמה", "אני נכה בעל 100 אחוזי נכות, מרותק לכיסא גלגלים. מול ביתי יש שביל מעבר בנוי על המדרכה, משביל זה אני עובר לצד השני של הכביש ולרכבי".

"אחרי בירורים, הנחו אותי לפנות למוקד העירוני, ואכן הגשתי בקשה רשמית בה ביקשתי עמודי מחסום כפי שהוצע לי, או לחילופין כל דבר שיעשו ובלבד שהשביל לא יחסם על ידי רכבים חונים".

התושב ממשיך ומפרט "מאז פניה זו, חיי הם סיוט מתמשך כיוון שלא נעשה דבר לצורך חסימת רכבים מלעלות על השביל. מה שאילץ אותי לפנות למוקד שוב ושוב ותמיד היו תירוצים אינסופיים שונים ומשונים, שחלקם תלושים מהמציאות ושמהם הבנתי שהעניין כלל לא נבדק לעומק, או שפשוט שיקרו ונפנפו אותי. אך כאמור בפועל, לא נעשה דבר, מה שמאלץ אותי לפנות לפיקוח העירוני ואז בחלק מהמקרים מגיע פקח ובמקרים אחרים כלל לא מגיע".

"הדבר הופך משמעותי יותר בימי שישי ושבת, כאשר הפיקוח לא מתפקד רגיל.
המצב הגיע לזה שקיבלתי איומים משכנים שקיבלו דוחות. השאלה היא מה עוזר לי רכב שמקבל דוח ועדיין חונה ואינני יכול לעבור? אז אני נאלץ לסכן עצמי בדריסה ולהתגלגל על הכביש".

שביל הגישה. צילום פרטי

שביל הגישה. צילום פרטי

רכב חונה על השביל ובכך מונע מהתושב על כיסא הגלגלים להגיע לרכבו. צילום פרטי

רכב חונה על השביל ובכך מונע מהתושב על כיסא הגלגלים להגיע לרכבו. צילום פרטי

תגובת העירייה: "מדובר בעבירת חניה ולמעט מתן דוחות חניה, אין לפיקוח העירוני כל אפשרות אחרת לאכוף את החוק. הצבת עמוד חסימה עלולה לפגוע בהנגשה ואולם בכל מקרה הנושא הועבר לבדיקת אגף התנועה".

תגובות

אין תגובות

Comments are closed

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר